czwartek, 25 marca 2010

Pierogi z mięsem i pieczarkami

Przychodzi czasami taki dzień (a jest ich niewiele), kiedy mówię do mojego męża "kochanie może zrobię pierogi". Odpowiedz jest oczywista, a radość w jego oczach nie do opisania :). I właśnie przyszedł ten dzień. Wracam sobie z pracy  a tu do głowy przychodzi mi, żeby zrobić pierogi. Tak bardzo jak uwielbiam je jeść tak bardzo nie lubię ich robić. No ale czasami trzeba. Przepis na ciasto znaleziony na "Galerii Potraw" mnie zachwycił i sprawił, że istnieje u mnie dzień robienia pierogów.

Pirogi z mięsem i pieczarkami.

Ciasto :
  • 1kg mąki (+ na podsypywanie)
  • 0,5 litra maślanki
Farsz:
  • 0,5 kg mięsa mielonego (u mnie wieprzowina)
  • 0,5 kg cebuli
  • 0,5 kg pieczarek
  • 1 łyżka masła
  • sól
  • pieprz 
  • majeranek
  • papryka ostra i łagodna
Farsz: pieczarki i cebulę obieramy i siekamy na drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy masło i wrzucamy pieczarki. Chwilę je smażymy i dorzucamy cebulę i mięso.Smażymy, aż cebula będzie miękka. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, majerankiem i papryką. Odstawiamy, żeby farsz ostygł.
Ciasto: do mąki wlewamy maślankę i wyrabiamy, aż ciasto będzie odchodziło od rąk. Ciasto rozwałkowujemy na cienkie placki. okrągłym naczyniem wycinamy kółka  (wielkość zależy od indywidualnych upodobań, moje są bardzo duże, bo wtedy robi się je szybciej). Łyżeczką nakładamy farsz i sklejamy. Gotujemy w osolonej wodzie. podajemy ze smażoną cebulką. Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz