wtorek, 23 marca 2010

Zdrowo i kolorowo

W końcu nadszedł czas nadrobić zaległości. Za oknem pierwsze podrygi wiosny więc i u nas na talerzach wiosennie, kolorowo i zdrowo. Ta sałatka chodziła za mną od kilku dni. Od kiedy jadłam ją w "Sfinksie". Bardzo mi smakowała więc siedziałam nad talerzem i rozbierałam ją na części pierwsze, żeby sprawdzić co w niej jest. I chyba mi się udało, nie byłam pewna tylko sosu, dlatego dałam vinaigrette, wiedziałam że tym na pewno jej nie zepsuje.

Sałatka z serem pleśniowym i boczkiem

Składniki:
  • mieszanka sałat
  • 15 pomidorków koktajlowych (w sezonie mogą być zwykłe)
  • papryka żółta
  • 250 g boczku wędzonego
  • 150 g dowolnego sera pleśniowego
  • sos vinaigrette (u mnie niestety gotowy)
Boczek kroimy w drobną kostkę, wrzucamy na patelnie i wytapiamy skwarki, następnie przekładamy na ręczniki papierowe, żeby obciekł z nadmiaru tłuszczu.
Do miski wrzucamy sałatę, paprykę pokrojoną w niewielki paski oraz połówki pomidorków .
Polewamy sosem. Mieszamy. Dodajemy pokrojony w kostkę ser i delikatnie mieszamy.
Nakładamy na talerz i posypujemy skwarkami z boczku.
Najlepiej smakuje z pieczywem czosnkowym z serem na które przepis niżej.


Pieczywo czosnkowe z serem


Składniki:
  • bagietka
  • masło (mała kostka)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sól
  • bazylia
  • ser żółty (tak na oko, żeby starczyło na całą bagietkę)

Masło przekładamy do miseczki i czekamy, aż zmięknie. Dodajemy do niego przeciśnięty czosnek, sól i bazylię do smaku i mieszamy.
Bagietkę kroimy na kromki i smarujemy przygotowanym masłem. Każdą kromkę posypujemy startym serem i na 10 minut do piekarnika.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz