piątek, 18 marca 2011

Fougasse

Przepis na to pieczywo znalazłam u Tatter, postanowiłam je upie bo urzekło mnie swoim kształtem. Przepis trochę zmodyfikowałam do własnych potrzeb. Chlebek smakuje znakomicie zarówno jako przekąska i jako kanapka. 

Fougasse z oliwkami

Składniki:
  • 200 g zakwasu pszennego
  • 400 g mąki pszennej chlebowej
  • 200 g wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/8 łyżeczki drożdży instant
  • 30 oliwek
Oliwki kroimy w plasterki i przekładamy na papierowy ręczniki, żeby wyschły.
Wszystkie składniki ciasta (oprócz oliwek) mieszamy i wyrabiamy dość luźne ciasto. Formujemy kule i przekładamy do oprószonej mąką miski, przykrywamy folią i odstawiamy do wyrośnięcia  na 2 godziny (moje roso znacznie dłużej bo trzeba było iść do pracy). Wyrośnięte ciasto przekładamy na oprószony mąką blat, dzielimy na dwie części. Dodajemy oliwki i zagniatamy, żeby oliwki połączyły się z ciastem.  Z każdej części formujemy placek w kształcie liścia, przykrywamy i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia. Wyrośnięte placki nacinamy, najlepiej nożem do pizzy (potrzeba trochę cierpliwości) i smarujemy żółtkiem roztrzepanym z łyżką. Pieczemy ok 20 - 25 minut w piekarniku nagrzanym do 240 stopni.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz