środa, 4 sierpnia 2010

Sernik z malinami i białą czekoladą

Przepis na sernik znalazłam U LISKI, trochę go zmodyfikowałam, wyszedł wprost obłędny i na pewno pozostanie z nami na zawsze. Składniki podane są na tortownice 23-25 cm, ja robiłam z połowy składników w blaszce 18x18 cm.

Sernik z malinami i białą czekoladą

Spód: 
  • 250 g herbatników w czekoladzie 
  • 100 g miękkiego masła 
Masa:
  • 1 kg sera mielonego 
  • 1 budyń waniliowy (40 g) 
  • 90 g cukru 
  • cukier waniliowy (użyłam pół opakowania takiego z prawdziwą wanilią)
  • 3 jajka 
  • 50 g miękkiego masła 
  • 200 g białej czekolady, pokrojonej na małe kawałeczki 
  • koszyczek malin (można użyć też innych owoców jagodowych)
Ciasteczka bardzo drobno pokruszyć i połączyć z masłem. Wylepić nimi spód blaszki. Ser zmiksować z budyniem, cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Miksując dodawać po jednym jajku. Na końcu wmieszać do masy drobno pokrojoną czekoladę. Masę wylać na ciasteczkowy spód, na wierzchu ułożyć maliny. Piekarnik nagrzać do 175 st C i piec sernik ok godziny. Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić lekko drzwiczki i zostawić sernik do całkowitego wystygnięcia w piekarniku. Zimny sernik przełożyć do lodówki i schłodzić go przez 4-6 godzin.
Smacznego)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz