sobota, 12 lutego 2011

Chleb "3 ziarna"

Chleb moje trzecie udane starcie. Przepis na ten chleb znalazłam u Tatter i bardzo mi się spodobał (piekłam go już drugi raz), jest bardzo prosty i długo zachowuje świeżość (na pewno do czterech dni). Mój dzisiejszy chleb pojechał do mamy a jutro będę piekła mój pierwszy chleb na zakwasie.

---
Chleb pszenno - żytni  "3 ziarna"

Namaczanka:
  • 60 g siemienia lnianego 
  • 50 g nasion słonecznika 
  • 50 g płatków owsianych
  • 200 g wody
Nasiona zalewamy wodą, mieszamy, przykrywamy folia i odstawiamy na 12 - 16 godzin w temperaturze pokojowej.

Zaczyn:
  • 150 g mąki pszennej chlebowej
  • 100 g wody
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1/8 łyżeczki drożdży instant
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, przykryć folią i odstawić na 12 - 16 godzin w temperaturze pokojowej.

Ciasto:
  • cały zaczyn
  • cała namaczanka
  • 200 g maki pszennej chlebowej
  • 100 g maki żytniej razowej
  • 140 g wody
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • 1 łyżeczka soli
Wszystkie składniki wkładamy do miski i dokładnie wyrabiamy ok. 3 minut. Miskie z ciastem przykrywam folią i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 2 godziny. Z wyrośniętego ciasta formujemy odpowiedni kształt, przekładamy do posmarowanej oliwą foremki i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 - 1,5 godziny. Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni i pieczemy z parą ok. 45 minut.
Smacznego :)

A to chleb upieczony z tego przepisy tydzień temu, bez siemienia lnianego i z większa ilością płatków owsianych

---

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz