niedziela, 20 lutego 2011

Muffinki z masłem orzechowym i bananem

I znowu pada śnieg, wiosna w tym roku chyba o nas zapomniała. Marzy mi się ciepły, słoneczny dzień, spacer, rower. A tu nawet nosa z domu nie chce się wychylić. No cóż pozostaje poprawienie sobie humory słodkimi muffinkami. 
Dla urozmaicenia zrobiłam dwa rodzaje muffinek z jednej porcji ciasta wyszły mi po 4 sztuki.


Muffinki z masłem orzechowym i bananem

Składniki suche na 1 porcję:
  • 150 g mąki
  • 70 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Składniki mokre na 1 porcję:
  • 2 jajka 
  • 100 g słodkiej śmietanki 36% 
  • 50 g roztopionego masła
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Dodatki na 1/2 porcji:
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżka słodkiej śmietanki 36%
  • 1 banan (banana pokroić w kawałki nieco większe niż wysokość foremki na muffinki, a nastepnie w ćwiartki)
Masło orzechowe dokładnie wymieszać ze śmietanką.

Łączymy ze sobą składniki mokre i suche (po wymieszaniu składników podzieliłam ciasto na pół i zrobiłam dwa rodzaje muffinek).  Dodajemy masło orzechowe ze śmietanką i dokładnie mieszamy. Foremki wyłożyć papilotkami (jeżeli używamy foremek sylikonowych możemy pominąć papilotki) i napełnić masą do 2/3 wysokości, powtykać po 2 kawałki banana i piec w 180 stopniach, przez 20 - 25 minut. Odstawić, żeby przestygły.  
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz