wtorek, 15 lutego 2011

Sajgonki z surówką z kapusty pekińskiej

Chodziły za mną chyba ze dwa tygodnie i w końcu się zebrałam i zrobiłam. W brew pozorom sajgonki są bardzo łatwe do zrobienia i nie potrzeba przeznaczać dla nich dużych nakładów czasu. A wychodzą bardzo smaczne.

Sajgonki

Składniki : 
  • arkuszy papieru ryżowego
  • makaronu sojowego
  • 200 g wieprzowego mięsa mielonego
  • 4 grzybu mun
  • 1/2 opakowania mrożonej mieszanki chińskiej
  • sól
  • pieprz 
  • sos sojowy
  • olej do smażenia 
  • sos do sajgonek do podania
Grzyby i makaron namoczyć wg instrukcji na opakowaniu. Mięso wrzucić na rozgrzaną patelnię i chwile przesmażyć, dodać warzywa, drobno pokrojone w paski grzyby i makaron. Smażyć, aż warzywa będą miękkie. Dodać sól, pieprz i sos sojowy i wymieszać. Odstawić, żeby przestygło. Nie nakładamy gorącego farszu, bo sajgonki spuchną i będą pękać podczas smażenia.
Papier ryżowy przygotować wg. instrukcji na opakowaniu (należy go przez chwilę moczyć w letniej wodzie i położyć na desce żeby zmiękł). Na namoczone arkusze nakładamy po łyżce farszu i zwijamy wg. instrukcji która znajduje się na opakowaniu papieru ryżowego (właśnie tak mi się skojarzyło, że zawijamy je podobnie do gołąbków).
Na patelnię wlewamy olej ( do 1/2 wysokości patelni), rozgrzewamy i smażymy sajgonki na złoty kolor z obu stron . Podajemy na ciepło z sosem do sajgonek (ja zdecydowałam się na gotowca) i surówka z kapusty pekińskiej.
Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz